Köpvillkor
Fullständig version
Nedan sammanfattas köpvillkoren för webbshoppen här på www.lingari.se. Du finner de fullständiga köpvillkoren i efterföljande kapitel. Där finns också sammanfattat en köpguide, som beskriver hur du går till väga för att handla från Lingari.
1. ALLMÄNT
Lingari Group AB e-handelsförsäljning via Internet till privatpersoner och företag i Sverige. Du måste vara myndig (ha fyllt 18 år) för att handla på sidan. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformation och -pris och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.
​
2. SORTIMENT OCH PRISER
Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande. Vi reserverar oss för eventuella fel, t ex prisuppgifter, som kan uppstå på sidan.
3. BESTÄLLNING
När du hittat en vara du vill beställa, klicka på ”Köp nu”-knappen intill varan. Varan läggs då i din kundvagn. I varukorgen kan du alltid ändra antal eller ta bort produkter. När du handlat klart, fyll i dina kontaktuppgifter. Fält markerade med * är obligatoriska.
För att kunna genomföra ditt köp behöver du slutligen godkänna köpevillkoren och därefter bekräfta din order. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Det kan i vissa fall hända att en vara/storlek/färg tagit slut. Om den vara du beställt inte finns i lager kontaktar vi dig. Du kan då välja att vänta tills varan finns i lager eller avbeställa varan. Vi har inget minsta beställningsbelopp.
Om du av någon anledning har problem med att handla i butiken är du välkommen att kontakta oss på info@lingari.se
4. BETALNING
4.1 Kortbetalning
Du kan betala med Visa, MasterCard eller American Express. Vid genomförande av köp på www.lingari.se sköts betalningen via Stripe och Klarna.
4.2 Skicka inga förskott!
Vi kan inte ansvara för t ex pengar, checkar och frimärken som skickas i brev till oss.
5. LEVERANS
5.1 Leveranssätt inom Sverige
Vi producerar produkter först vid beställning. Vi strävar alltid efter att skicka din order 14 arbetsdagar från att du lagt din order. Beställningar som är lagda på helger och röda dagar hanteras nästkommande arbetsdag.
Vi erbjuder en sk Print-On-Demand tjänst. Dv s alla våra produkter produceras när beställning är lagd. Vi tillhandahåller inget lager och producerar inte mer material än nödvändigt. Därför kan leveranstiden på våra varor vara lite längre, ca 14 arbetsdagar. Vi strävar alltid efter att producera och skicka din order så fort som möjligt från att du lagt din order.
Vi skickar dina varor Postpaket beroende på varuslag, vikt och storlek. Varorna kan komma att levereras i mer än ett paket. Varor skickas direkt från Fronta Umeå Reklam AB Om brevet/paketet är litet levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste postkontor/serviceställe.
5.2 Leveranskostnad inom Sverige
Inom Sverige har vi en fast frakt på 89 kronor. För närvarande levererar vi inte utomlands.
5.3 Leverans-/Transportansvar
Ovan angiven leveranstid är förväntad leveranstid och vi garanterar inte att produkterna kommer fram inom angiven tid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Vi står för transportrisken, dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
6. KUNDUPPGIFTER
I samband med din registrering och beställning godkänner du att Lingari Group AB lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Varje gång du lägger en beställning hos www.lingari.se ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. De personuppgifter du lämnar till Lingari Group AB används för orderhantering, fakturering, information och annat som syftar till att allt ska fungera så bra som möjligt. Vid misstanke om brott kan vi även lämna uppgifter till Polisen. Vi garanterar dock att ingen annan än Lingari Group AB använder uppgifterna. Som köpare accepterar jag utskick där jag får ta del av fördelaktiga erbjudanden från www.lingari.se. Jag kan närsomhelst säga upp mig från detta genom att klicka på en länk i erbjudandet.
7. RETURER OCH REKLAMATION
7.1 Ångerrätt
Du har 7 dagars öppet köp och 14 dagars ångerrätt från den dagen då du mottog varan (dvs då paketet hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe eller brevet/paketet kommit hem till dig). För att din retur ska gå så smidigt som möjligt rekommenderar vi att du kontaktar oss innan du returnerar din vara. Obs! Öppet köp gäller inte på REA varor eller så kallade Fyndvaror. Varan måste vara i nyskick och oanvänd. Du betalar själv kostnaden för returfrakten. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av Lingari Group AB.
7.2 Reklamation
Om det är en reklamation på grund av skadad vara återbetalar vi dig för alla kostnader. Kan varan ej bytas ut, exempelvis om det gäller ett plagg som endast finns i ett exemplar, så kommer istället hela summan betalas tillbaka till dig.
7.3 Felleverans
Om du har fått fel vara så kontakta oss på info@lingari.se så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står naturligtvis för returfrakten.
8. FORCE MAJEURE
Lingari Group AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
9. TVIST
Vid eventuell tvist följer Lingari Group AB Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du hittar dem på http://www.arn.se.

